2024.10.25

Pályaorientációs nap –alsó tagozat 2024. október 25.

Iskolánkban idén is nagy sikerrel került megrendezésre a pályaorientációs nap, amely során alsó tagozatos diákjaink életkoruknak megfelelő, változatos, izgalmas és tanulságos programokon vehettek részt. Az esemény célja az volt, hogy a gyermekek tudása gyarapodjon, új élményekkel gazdagodjanak, és betekintést nyerjenek a különböző szakmák világába.

A nap folyamán tanulóink különféle helyszíneken tapasztalhatták meg a munka világának sokszínűségét, miközben játékos, kreatív feladatokon keresztül sajátíthattak el új ismereteket.

1. évfolyam – Látogatás a XVI. Kerületi Tanyaudvarban

Elsőseink izgalmas sétával kezdték a napot, amely során megfigyelték a környék létesítményeit és az ott dolgozók munkáját (pl. gyógyszertár, orvosi rendelő, HÉV állomás, autószerelő műhely, épülő ház, benzinkút). Ezután a Tanyaudvarban találkozhattak különféle háziállatokkal, megismerkedtek gondozásukkal, az állatok életmódjával és az állatgondozók mindennapi feladataival. A kirándulás során a tanulók értékes ismereteket szereztek az állattartás kihívásairól és a kiállított eszközökről, közben szórakoztató élményekkel gazdagodtak.

2. évfolyam – Falusi porta Nagytarcsán

Második évfolyamosaink Székely Csilla Falusi portáján jártak Nagytarcsán. A porta, amely a falu központjában, a templom szomszédságában helyezkedik el, a hagyományos falusi élet szépségeit és elődeink szellemiségét őrzi. A gyerekek betekintést nyerhettek a régi falusi élet mindennapjaiba: Megismerkedhettek a hagyományos gazdálkodás, az állattenyésztés és a növénytermesztés alapjaival, valamint betekintést nyerhettek, falusi porta körüli teendőkbe. A nap fénypontja a frissen fejt tehéntejből készült sajt elkészítése volt, amelyet a gyerekek hazavihettek, hogy családjuk körben élvezettel fogyasszák el, az általuk készített finomságot. A program nemcsak a falusi hagyományok és életmód megismertetésére adott remek lehetőséget, hanem egyszerre volt élménydús és tanulságos, felejthetetlen pillanatokat szerezve a gyermekeknek.

3.a osztály – látogatása a Szamos Csokoládé Múzeumban

A 3.a osztály a Szamos Csokoládé Múzeumban tett látogatást, ahol különleges csokoládétúrán vettek részt. A túrán a Szamos csokoládémester bemutatta a csokoládékészítés történetét, a régi és modern eszközöket. valamint a századfordulós cukorkaboltok és műhelyek hangulatát, működését, majd csokoládét is kóstolhattak és csokoládémester irányításával, vezetésével elkészítették, díszítették saját csokitallérjaikat, amelyeket haza is vihettek. A program nemcsak kreatív élményt nyújtott, hanem a tanulók rácsodálkoztak a csokoládémesterek munkájára, a mesterség iránti tiszteletre, és örömmel vettek részt ebben az édes élményben.

3.b osztály – Látogatás a Faller cukrászda műhelyébe

A 3.b osztály diákjait a közeli Faller cukrászda műhelye fogadta nagy szeretettel. A látogatás során megfigyelték a cukrászati gépeket, azok használatát, megcsodálhatták a cukrászati munkafolyamatokat, például a mignon mázazását, A látogatás során finom kóstolót kaptak, és részt vettek szórakoztató interaktív kvízjátékban. A programot követően a diákok lehetőséget kaptak kérdéseik feltevésére, az ajándékba kapott cukrászsapkák pedig még emlékezetesebbé tették ezt a napot.

4.a osztály – Gyertyamártás kézműves foglalkozás az osztályteremben

A 4.a osztály tanulói kézműves foglalkozáson vehettek részt, ahol Trombitás Enikő, a Kézművelők és Hagyományőrzők Egyesületének tagja segítségével saját gyertyákat készítettek. A program keretében megismerték a gyertyaöntés régi és modern technikáit, beszélgettek a kézművesség értékeiről, és a foglalkozás végén mindenki egyedi gyertyát vihetett haza, büszkén mutatva az elkészített munkáját.

4.b osztály – Pályaorientációs beszélgetések és foglalkozások

A 4.b osztály előzetes felkészülés után bemutatták szüleik foglalkozását, majd beszámoltak arról, milyen terveik vannak saját jövőjükkel kapcsolatban. Meséltek arról, milyen foglalkozást képzelnek el maguknak, és mit szeretnének megvalósítani felnőttként. A program részeként gyertyamártásban vettek részt, valamint képes feladatokon keresztül megismerkedtek a különböző foglalkozásokhoz tartozó munkaeszközökkel és tevékenységekkel, valamint feladatlapokon keresztül foglalkozásokhoz kapcsolódó játékos feladatokat oldottak meg, amelyek segítették az egyes szakmák jobb megértését. Az egész napot áthatotta a tanulás és a szórakozás egyensúlya. A diákok új élményekkel és ismeretekkel gazdagodtak, amelyek nemcsak színesítették mindennapjaikat, hanem inspirációt adtak a jövőbeli pályaválasztásukhoz.

4. c osztály Pályaorientációs projekt

A 4. c osztályban hosszú előkészületek után került sor a pályaorientációs napra. Az osztály egy korábban megkezdett projektmunkát valósított meg, amelynek során a gyerekek csoportos feladatokat oldottak meg és plakátokat készítettek különböző foglalkozásokról és öltözékükkel, különböző eszközökkel megjelenítették a választott foglalkozást. Vendégül hívott szülők mutatták be szakmáikat, köztük egy mesterember, egy bróker és egy labordiagnosztikai szakember, akik érdekes bemutatókkal és eszközökkel készültek. A gyerekek kipróbálhatták a bemutatott műszereket és közös játékokban vettek részt.
Soós Tibor, aki mesterember, tevékenységeit mutatta be, szerszámokkal és eszközökkel ismertette meg a gyerekeket.
Kiss Tamás, bróker, a pénzügyi világ alapjait ismertette meg a tanulókkal, interaktív befektetési társasjátékkal vonta be a gyerekeket, ezzel színesítve a bemutatót.
Daróczi András a labordiagnosztikai rendszerekről készült bemutatóval, demonstrációs eszközöket is hozott, amelyek kipróbálásával a kórházi munkába nyertek betekintést a diákok.



A pályaorientációs nap rendkívül sikeres, izgalmas, érdekes és tartalmas programokkal szolgált, értékes élményeket nyújtva a gyerekeknek, a tanítóknak, akik lelkesedéssel és új ismeretekkel, élményekkel gazdagodva zárták a napot. Köszönjük a szülők támogató, lelkes munkáját!